Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Hatrans i Contargo wracają do planów budowy terminalu w Łodzi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Hatrans i Contargo wracają do planów budowy terminalu w Łodzi
fot. Roman Czubiński
Plany budowy centrum logistycznego na łódzkim Żabieńcu musiały zostać odsunięte w czasie, ale nie zostały porzucone. Dostępność funduszy unijnych z nowej perspektywy budżetowej pozwoli zrealizować je w najbliższych latach – informuje łódzka firma Hatrans. Zdolność przeładunkowa obiektu, budowanego wraz z niemieckim Contargo, ma przekraczać 100 tysięcy TEU rocznie.

Terminal będzie mieścił się na Teofilowie Przemysłowym, nieopodal stacji Łódź Żabieniec. Inwestorem jest polsko-niemiecka spółka joint venture Contargo Hatrans. Przeszło 6-hektarowy teren będzie obsługiwany przez trzytorową bocznicę. W pobliżu mieści się również hub logistyczny firmy Hatrans, której ciężarówki będą obsługiwały „ostatnią milę”.

O planach budowy obiektu informowaliśmy obszernie już latem 2020 r. Planowano wówczas rozpoczęcie budowy w roku 2021 i otwarcie pod koniec 2022, jednak aż dotąd żadne prace budowlane nie zostały wykonane. – Nie udało nam się wtedy pozyskać dofinansowania – wyjaśnia wiceprezes zarządu Contargo Hatrans Żaklina Kaczmarek. Inwestor wykorzystał ten czas na pracę administracyjną. – Mamy już wszystkie niezbędne zezwolenia, w tym pozwolenie na budowę. Będziemy ubiegać się o fundusze zarówno z KPO, jak i z programu FEnIKS z puli przeznaczonej na intermodal – deklaruje nasza rozmówczyni.

Łódzki terminal będzie pierwszym obiektem sieci Contargo (grupa Rhenus) w Polsce. Obiekt stanie się częścią sieci 24 terminali, działających już na zachodzie Europy. Oprócz połączeń z nimi terminal na Żabieńcu będzie obsługiwał pociągi intermodalne do Chin (od 2013 r. Hatrans jest operatorem połączenia do Chengdu, przedłużonego następnie do Xiamen) oraz do portów bałtyckich.

Powierzchnia terminalu będzie wynosiła ok. 63 tysięcy metrów kwadratowych. Jego częścią będzie magazyn przeładunkowy, przeznaczony do przygotowywania i przepakowania towarów do „ostatniej mili”, a także infrastruktura do obsługi celnej i spedycyjnej. Jak pisaliśmy przed blisko czterema laty, specjalnością terminalu ma być obsługa eksportu polskiej żywności, w tym zwłaszcza do Azji. Z tego powodu przewidziano możliwość obsługi kontenerów chłodniczych na ok. 100 stanowiskach (w pobliżu znajduje się też największa w Łodzi chłodnia usługowa).

Obiekt ma też być wyposażony w najszybszą, najwydajniejszą i najcichszą w Europie suwnicę. Planowana maksymalna wartość przeładunków – ponad 100 tys. TEU rocznie – pozwoli na obsługę w razie potrzeby nawet 4 składów kontenerowych dziennie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdańsk: Prace przy budowie terminalu na półmetku

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Prace przy budowie terminalu na półmetku

Justyna Urbaniak 17 lipca 2014

Gdańsk: Rozbudowa terminalu trwa

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Rozbudowa terminalu trwa

Mariusz W. 07 sierpnia 2014

Balice: Wkrótce rusza przebudowa starego terminalu

Intermodal i logistyka

Balice: Wkrótce rusza przebudowa starego terminalu

Justyna Urbaniak 29 września 2014

Zobacz również:

LTG Cargo: 66,5 mln kg CO2 zaoszczędzonych dzięki kolei

Intermodal i logistyka

LTG Cargo: 66,5 mln kg CO2 zaoszczędzonych dzięki kolei

Redakcja/inf. pras 04 kwietnia 2024

Hatrans: Obawiamy się wstrzymania tranzytu przez Rosję i Białoruś

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Gdańsk: Prace przy budowie terminalu na półmetku

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Prace przy budowie terminalu na półmetku

Justyna Urbaniak 17 lipca 2014

Gdańsk: Rozbudowa terminalu trwa

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Rozbudowa terminalu trwa

Mariusz W. 07 sierpnia 2014

Balice: Wkrótce rusza przebudowa starego terminalu

Intermodal i logistyka

Balice: Wkrótce rusza przebudowa starego terminalu

Justyna Urbaniak 29 września 2014

Zobacz również:

LTG Cargo: 66,5 mln kg CO2 zaoszczędzonych dzięki kolei

Intermodal i logistyka

LTG Cargo: 66,5 mln kg CO2 zaoszczędzonych dzięki kolei

Redakcja/inf. pras 04 kwietnia 2024

Hatrans: Obawiamy się wstrzymania tranzytu przez Rosję i Białoruś

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5